www.iiiWe.com » خانه‌ای مدرن و امروزین با طراحی مینیمال در فرانسه

 صفحه شخصی امیر یاشار فیلا   
 
نام و نام خانوادگی: امیر یاشار فیلا
استان: اصفهان - شهرستان: اصفهان
رشته: کارشناسی نقشه برداری
شغل:  ویراستار، روزنامه‌نگار، کارشناس تولید محتوا و رسانه‌گر حوزه‌ی شهر، ساختمان، معماری و مهندسی
تاریخ عضویت:  1389/06/12
 روزنوشت ها    
 

 خانه‌ای مدرن و امروزین با طراحی مینیمال در فرانسه بخش معماری

20

 

 

این خانه به کار خانواده‌ای پرجمعیت می‌آید که بخواهند در خانه‌ای مدرن و دارای طراحی کمینه‌گرا یا مینیمالیستی زندگی کنند. «سادگی» و «کاربردی بودن» دو ویژگی مهمی‌ست که طراحی مینیمال را از دیگر رویکردهای طراحی، جدا و متمایز می‌کند؛ و امروزه بسیاری از مردم زندگی در فضایی با چنین ویژگی‌هایی را بر زیستن در فضاهای دارای آرایه‌ها و المان‌های فراوانِ صرفاً تزیینی ترجیح می‌دهند.

البته برای زندگی در فضاهایی با جنبه‌ی فانتزیِ پررنگ، می‌باید مهارت‌هایی را هم آموخت، تا از کارکردهای نهفته و ظرفیت‌های آن، کامل و درخور بهره‌مند شد.

 


http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/modern-natural-stone-fence.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/cozy-pool-wooden-floor.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/front-side-garden-modern-strauss-residence.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/garage-enterence-modern-residence.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/second-floor-terrace-black-hard-floor-white-wall.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/exterior-modern-residence-germany.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/amazing-garage-automatic-black-door.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/astonishing-living-room-white-green-sofa.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/clean-kitchen-countertop-wooden-wall.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/minimalist-kitchen-bright-color.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/second-floor-working-space-glass-window.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/dining-room-table-hard-floor-white-ceiling.jpg

 

 

http://arkoop.com/wp-content/uploads/2013/04/modern-kitchen-cabinet-stair.jpg

 

 

 

برگرفته از :


 

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 10:54  
 نظرات    
 
سعید چایچی 19:38 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392
0
 سعید چایچی
با سلام و درود
دوست عزیزکارجالبی است . اصولا" درهرکاری وقتی دیدو تفکرمهندسی و علمی درگیرهست وباانگیزوهدف پیاده میشود نتیجه کارمعمولا" مطلوب و دلنشین میشود.طراحی و دیزاین این پروژه بیان یک دید هنری است که معماران عزیزکشورمانیز میتوانند پیاده بکنند.البته درایران هستند معماران بنام که متاثرازوضعیت حاکم قرارگرفته اند و درخلوت کارهائی درحدخیلی خصوصی انجام میدهند
حمید بناپورغفاری 19:53 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392
2
 حمید  بناپورغفاری
بسیار زیبا - ممنون آقای مهندس
مجید صابر 21:26 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392
0
 مجید صابر
مینیمال و قابل استفاده بودن برای خانواده پرجمعیت ، مهندس عزیز بوی جمع اضداد احتمالا نمی دهد ؟
مائده علیشاهی 00:13 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392
0
 مائده علیشاهی
ممنون بابت معرفی این طرح و ویژگی های آن.....
امیر یاشار فیلا 08:57 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392
1
 امیر یاشار فیلا

با سپاس از دوستان و همکاران، بابت ابراز مهر و لطف‌شان؛

همکار ارجمند و بزرگوارم، جناب آقای مهندس صابر،
به گمانم پاسخ پرسشی که مطرح کرده‌اید، در این نکته نهفته است که صفتِ «مینیمال» را برای توصیفِ کدام موصوف به کار برده باشیم؛ برای خودِ خانه و فضاها و وسعت و متراژش؟ یا برای طراحی و معماری‌اش؟

در این مورد ویژه، همان‌گونه که در نام روزنوشت و در یادداشتِ کوتاه آغازین‌اش آمده، و در عکس‌ها هم پیداست، آنچه «مینیمال» (به معنای ساده و بی‌پیرایه و کاربردی بودن) است، طراحی فضاها و نماهای بیرونی، طراحی محوطه‌ی پیرامونی و طراحی فضاهای درونی‌ست (هم از منظر تفکیکِ فضاها، هم از منظر اسباب و وسیله‌های درونِ خانه)؛
که مغایرت و تضادی با وسیع بودنِ فضا و بالا بودنِ متراژ و گنجایش آن ندارد.
چون جمعیت و شمار کسانی که در یک خانه زندگی می‌کنند، بیش از هر چیز به وسعت، مساحت و متراژ خانه بازمی‌گردد؛ که در این مورد ویژه، بالاست و می‌تواند پذیرای خانواده‌ای پرجمعیت باشد.

البته قابل‌درک است که خواندن و شنیدنِ واژه‌ی «مینیمال» می‌تواند ذهن را به شاخه‌ی دیگری از طراحی فضاهای مسکونی (یا فضاهای کاری) بکشاند، که به «طراحی فضاهای نقلی و جمع‌وجور» مشهور است و هدفِ آن، بهره‌وریِ بیشینه از همه‌ی قابلیت‌های فضاهای کوچک و کم‌وسعت است.

تفاوتِ این دو شاخه از طراحی، نخست در همان گسترده و وسیع بودن یا نبودنِ فضا و متراژ است؛ و تفاوتِ دوم آن است که در «طراحی فضاهای نقلی و جمع‌وجور» بنا به ماهیتِ این‌گونه طراحی و محدودیتِ فضا، مینیمال بودنِ طراحی، ناگزیر و ضروری‌ست؛ اما در فضاهای وسیع و متراژهای بالا، «طراحی مینیمال» گزینه‌ای اختیاری است و به دیدگاه، رویکرد و پسند طراح یا کارفرما بستگی دارد.

همچنان که برای نمونه، «کلیسای نور» تادائو آندو هم که مثالی بارز از «طراحی مینیمال» است و در نشانی زیر معرفی شده، گنجایشش برای پذیرایی و حضور جمعیتی از نیایش‌کنندگان و خداجویانِ مسیحی، کم‌تر از دیگر کلیساها نیست :

http://filaa.iiiwe.com/cathedral_light_shining_example_minimalist_architecture

نمونه‌ی دیگر، «فرهنگ‌سرای نیاوران» به طراحی آقای کامران دیباست، که اساساً فضایی همگانی به شمار می‌رود و برای پذیرش و حضور جمعیتی قابل‌توجه طراحی شده است؛ اما طراحی‌اش در زمره‌ی طراحی‌های مینیمال دسته‌بندی می‌شود و مغایرتی با تعداد حاضرانِ در فضا ندارد.

در زمینه‌ی دیگر هنرهای مینیمال هم این ویژگی را کم‌یابیش می‌توان دید. برای نمونه،
«داستان‌نویسی مینیمال» بر کوتاهی و کم‌حجم بودنِ کالبد نوشتاریِ داستان استوار است، اما این ویژگی باعث نمی‌شود که شمار شخصیت‌های این‌گونه داستان‌ها الزاماً کم باشد، یا نتوان مفاهیم ژرف و گسترده را در ظرف و قالبِ این‌گونه داستان‌ها بیان و روایت کرد.

سپاس بابت توجه‌تان.
آیدا شیرانی 15:22 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392
0
 آیدا شیرانی
خیلی عالیه
ممنون
شکوفه سلیمی 15:32 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392
1
 شکوفه سلیمی
آقای مهندس صابر سلام
منظور از مینیمال در اینجا،جمله ی معروف معمار بزرگ،میس وندروهه،است: less is more
که به مفهوم "حداقل تزیینات در بنا" میباشد که از خصوصیات معماری مدرن است.
مجید صابر 21:55 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392
0
 مجید صابر
جناب مهندس فیلا و سرکارخانم مهندس سلیمی سلام و ممنون بابت قبول زحمت تان برای ارایه توضیح مفیدتان .
سید ابراهیم موسوی نژاد 07:27 پنجشنبه 2 خرداد 1392
0
 سید ابراهیم موسوی نژاد
جالب بود. یک معماری کاملا کلاسیک