www.iiiWe.com » نشانه‌ای از احتمالِ تنها نبودنِ انسان در کیهان

 صفحه شخصی امیر یاشار فیلا   
 
نام و نام خانوادگی: امیر یاشار فیلا
استان: اصفهان - شهرستان: اصفهان
رشته: کارشناسی نقشه برداری
شغل:  ویراستار، روزنامه‌نگار، کارشناس تولید محتوا و رسانه‌گر حوزه‌ی شهر، ساختمان، معماری و مهندسی
تاریخ عضویت:  1389/06/12
 روزنوشت ها    
 

 نشانه‌ای از احتمالِ تنها نبودنِ انسان در کیهان بخش عمومی

12


انتشار خبر یافته شدنِ دو سیاره که گرد ستاره‌ای 12میلیاردساله می‌گردند، با اِنگاشت‌های رایج مبنی‌بر این که ستاره‌های کهنسال و آغازین هیچ سیاره‌ای ندارند، در تضاد است.




وبگاه «دیسکاوری» یادآوری می‌کند که بر پایه‌ی فرضیه‌های علمی رایج، 12میلیارد سال پیش، کیهان و فضا در نخستین گام‌های پیدایی خود و در سرآغاز پدید آمدنِ اجرامی فشرده‌تر از توده‌های گاز هیدروژن و هلیوم بود، و مواد خام کافی برای شکل‌گیریِ سیاره‌های خاکی و سنگی وجود نداشت.

بر پایه‌ی چنین‌ شناختی از مراحل تکوین فضا، همیشه این‌گونه استدلال شده است که در آن دورانِ آغازین، هیچ محیطی در فضا که احتمال
برود شرایط زیست در آن فراهم بوده، وجود نداشته است.

ستاره‌ی کهنسالی که در روزهای اخیر کشفِ آن اعلام شد، به‌ظاهر در محیط یک کهکشان قدیمی و رو به زوال قرار داشته، ولی به‌مرور کهکشان راه شیری آن را به سوی خود کشیده است. این ستاره همچون ستاره‌های خاموش دیگری که در فضا وجود دارند، به خاطر قدمت‌شان، در اصطلاح «جرم آسمانی مرده» نامیده و قلمداد می‌شود.

کشف دو سیاره در مدار این ستاره‌ی کهنسال و خاموش، افزون بر یافته شدنِ نشانه‌های عناصر کربن در اشعه‌های قدیمی فضایی که سال گذشته روی داد، نشان می‌دهد که حتا در دوران آغازینِ تکوین
فضا، به اندازه‌ی کافی مواد و عناصر فشرده و سنگینی وجود داشته که می‌توانسته به شکل‌گیری سیاره‌ها و در نتیجه احتمال وجود گونه‌ای از زندگی در محیط آن‌ها بینجامد.




نویسنده‌ی وبگاه «دیسکاوری» همچنین یادآوری می‌کند: پژوهش‌هایی که در سال ۱۹۹۹م. با به‌کارگیریِ تلسکوپ فضایی «هابل» انجام گرفت، هیچ سیاره‌ای را در مدار ستاره‌های خاموش رصد نکرد. در سال ۲۰۰۶ نیز بررسی‌های همانندی با همین تلسکوپ فضایی انجام پذیرفت که در پایان، ۱۶ سیاره‌ی متشکل از گازهای داغ، همانند سیاره‌ی مشتری کشف شد. این یافته
احتمال وجود سیاره‌ها در دوران آغازینِ تکوین فضا را تأیید کرده و راه را برای پژوهش‌های بعدی با به‌کارگیری تلسکوپ «کپلر» و شناسایی سیاره‌های بیش‌تری متعلق به این دوران گشود.

در این میان، شماری از دانشمندان علوم فضایی بر این باورند که محیط دوران آغازین تکوین فضا برای شکل‌گیری اجرامِ به‌نسبت آسیب‌پذیری همچون سیاره‌ها مناسب نبوده است و در اثر شدت و قدرتِ تغییر و تحولاتِ فیزیکی در محیط فضا، تنها اجرامی همچون ستاره‌ها می‌توانستند شکل بگیرند و بمانند.

اگر در گام‌های آغازین تکوین فضا گونه‌ای از زندگی وجود داشته است،
مسلماً همچون نمونه‌ی کره‌ی زمین، می‌توانسته از کربن موجود در عناصر شیمیایی محیط بهره بجوید. این زندگی در محیط سیاره‌هایی که به دور ستاره‌های کهنسال و خاموش امروزی در گردش بوده‌اند، میلیارد‌ها سال قبل از کره زمین آغاز شده و بنابراین، برای تحول و تکامل، میلیارد‌ها سال فرصت بیش‌تری داشته است.

از این آگاهی‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالاً موجودات فضایی‌ای وجود دارند که از ما انسان‌ها بسیار پیشرفته‌ترند. ولی اگر چنین موجوداتی وجود داشته و دارند، امروزه کجا هستند؟‌




نویسنده‌ی وبگاه «دیسکاوری» گمانه می‌زند که چنین موجوداتی قاعدتاً پس از میلیارد‌ها سال تکامل، از قالب و پیکر گوشتی نظیر آنچه انسانِ امروزی دارد، خود را‌‌ رها ساخته و به پدیده‌ای دیگر همچون ماشین یا موجودی تصورناپذیر برای ما تبدیل شده‌اند.

اما با توجه به میزان هوشمندیِ خارق‌العاده‌ای که این موجودات قاعدتاً از آن برخوردار هستند، شگفت است که تا کنون کاری نکرده‌اند که توجه دیگران را به سوی آن‌ها جلب کند. نبود شواهدی در تأیید وجود
چنین موجودات یا پدیده‌هایی، در عین حال می‌تواند دلیلی باشد بر اثبات این که تمدن این موجودات طی میلیارد‌ها سال تا چه حد پیشرفته‌تر از تمدن انسان‌هاست.

مسلماً در آینده پژوهش‌ها و جست‌وجوهای دیگری در مورد احتمال وجود موجودات فضایی باستانی انجام خواهد گرفت؛ اما یافته‌هایی که تا به امروز به دست آمده‌اند، این معما را رازآمیز‌تر کرده‌اند. اگر فضا در دوران آغازین خود کربن تولید می‌کرده، بنابراین باید در گوشه‌ای و یا در پهنه‌ای از کیهان و فضا، گونه‌ای ذهن هوشمند شکل گرفته و وجود داشته باشد. شاید آن‌گونه که هربرت جرج ولز،
نویسنده‌ی رمان‌های علمی‌ـ‌‌خیالی می‌گفت: «آن‌ها بسیار عظیم، محاسبه‌گر و غیراجتماعی هستند.»



برگرفته از :


منبع اصلی :


تاریخ انتشار : 17 فروردین 1391

ویرایش : امیریاشار فیلا

سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 09:10  
 نظرات    
 
مجید صابر 21:15 سه شنبه 22 فروردین 1391
0
 مجید صابر
ممنون جالب بود
حسن ابراهیمی 21:36 سه شنبه 22 فروردین 1391
1
 حسن  ابراهیمی
اگر چنین موجوداتی وجود داشته باشند , چون راهشون با ما خیلی دوره و بنزین به اندازه کافی ندارند , نمی تونند بیان اینجا , ما هم که بنزین به اندازه کافی نداریم بریم پیششون , در نتیجه باید این جدائی و ندیدن همدیگر رو تحمل کنیم :))

حالا جدای از مزاح اینو جدی عرض میکنم , البته نمیشه انکار کرد که چنین موجوداتی در کهکشانهای دیگر زندگی نمیکنند , چون ممکنه در کهکشانهایی که بسیار بسیار از ما دور هستند شرایطی مانند شرایط زندگی بر روی کره زمین وجود داشته باشه و چنین موجوداتی هم در حال زندگی باشند و بخاطر فاصله زیادی که بین ما و اونها وجود داره از وجود همدیگر بی خبر هستیم.

اما از یک دیدگاه دیگه هم بخواهیم بررسی کنیم , تا اونجایی که من اطلاع دارم تا حالا در هیچ یک از کتابهای آسمانی ذکر نشده که موجوداتی فرا زمینی وجود دارند و در کهکشانهای دیگری در حال زندگی هستند , میدونیم که جهان هستی با هر آنچه که در آن وجود داره آفریده ی خداوند متعال هستند و کتابهای آسمانی هم کلامی است از جانب پرودگار , و خداوند در کلام خود از موجوداتی که ما با چشم خود قادر به دیدن آنها نیستیم گفته است مانند « فرشتگان مقرب درگاه الهی » و یا موجود دیگری بنام « جن ».

بنابراین فکر میکنم وجود موجودات فرا زمینی فقط در حد یک فرضیه هست و تا حالا کسی نتونسته بطور حتم و یقین وجودشون رو به اثبات برسونه و تا روزی که این قضیه به اثبات نرسه نباید پذیرفت که چنین موجوداتی وجود دارند و همچنین نباید منکر شد که چنین موجوداتی اصلا وجود ندارند.

همیشه درباره موجودات فرا زمینی شنیده ایم که آنها بسیار هوشمند و پیشرفته تر از ما زمینی ها هستند و بشقاب پرنده دارند و با سفینه های فضایی خود به زمین نیز آمده اند و بارها از خود ردهایی برجای گذاشته اند و حتی کسانی نیز آنها را دیده اند و حتی آنها بعضی از زمینی ها را با خود برده اند و قصد آزمایش روی زمینی ها را دارند.

اگر آنها اینقدر پیشرفته هستند و از ما جلوتر هستند چرا تا حالا ماهواره هایی که ما زمینی ها به فضا فرستادیم هیچگونه ردی از سفینه های فضایی آنها در خارج از جو زمین پیدا نکردند و به زمین مخابره نکردند !!!

لابد آنها هم ماهواره هایی را در فضا گذاشته اند , پس چرا ماهواره های زمینی ردی از ماهواره های غیر زمینی در فضا پیدا نکردند !!!

با تشکر از جناب مهندس فیلای عزیز ، دست شما درد نکنه مهندس جان
رضا مهیاری 10:47 چهارشنبه 23 فروردین 1391
2
 رضا مهیاری
آقای ابراهیمی عزیز
توی کدوم کتاب آسمانی راجع به دایناسورها چیزی بیان شده؟
پس باید نتیجه بگیریم که این فسیلهایی که پیدا میشه توهمی بیش نیست؟
اینکه انتظار داشته باشیم همه چیز در کتابهای آسمانی یافت بشه اصلا استدلال درستی نیست
حامد حقی 16:56 چهارشنبه 23 فروردین 1391
2
 حامد حقی
سلام. تشکر از مهندس فیلای عزیز.خیلی وقت بود خبری از شما نداشتیم. امیدوارم سلامت و سرزنده باشید.یاحق
حامد حقی 17:01 چهارشنبه 23 فروردین 1391
1
 حامد حقی
حسن جان اینجوری که شما گفتی و اینجوری که این خبر اعلام کرده باید دو تا حالت بیشتر وجود نداشته باشه: یا علم را انکار کنیم و یا خدا را منکر شویم.

به نظرم نیازی نیست در کتاب های آسمانی ذکری از این ها شود.کتاب های آسمانی عمدتن به گونه ای نازل شده اند که وقایع سالهای اخیر ملت ها را به عنوان عبرت گفته اند و یا در حوزه های اخلاقی و زندگی اجتماعی داستان هایی را تعریف کرده اند که برای ملت زمان خویش کاربرد داشته باشد. اگرچه ما معتقدیم که قرآن برای تمامی اعصار است اما دلیلی ندارد که با وجود کهکشان دیگری بیاییم مثلن قرآن را نفی کنیم یا اگر تعصبی باشیم بیاییم علم را نفی کنیم.

شاید هم خداوند متعال برای کهکشان های دیگر هم پیامبری فرستاده باشد و آن ها نیز کتاب داشته باشند و در کتابشان از زمینیان چیزی نباشد...(اینم شوخی من در ازای شوخی شما)
حامد حقی 17:04 چهارشنبه 23 فروردین 1391
1
 حامد حقی
مهندس فیلا از سایت افغانی ها مطلب درج می کنی؟؟؟؟ !!!!!! ؟؟؟؟؟ !!!!!!

شما چیزی درباره ی اردیسم میدونی؟ شنیدم افغانی ها خیلی بهش ارادت دارند. ارد بزرگ یه جورایی برایم عجیب بود.تو فضای اینترنت هم سایت های زیادی ازش نوشتن اما جالبه که تو فضای واقعی کسی نمیشناسش.حتا فعالان سیاسی بین المللی هم نمیشناسنش.شما ازش چی میدونید؟
مائده علیشاهی 17:08 چهارشنبه 23 فروردین 1391
0
 مائده علیشاهی
مثل همیشه عالی بود جناب فیلا
موفق باشید
حسن ابراهیمی 17:10 چهارشنبه 23 فروردین 1391
1
 حسن  ابراهیمی
سلام جناب مهیاری عزیز

بله قربان من هم با شما کاملا موافقم , اما من اون لحظه به گونه های جانوری ماقبل تاریخ اصلا فکر نکردم , و منظور من به موجوداتی هستند که مثل ما انسانها دارای قدرت تفکر و هوش و همچنین در شکل ظاهری نیز جسمی شبیه به جسم ما داشته باشند.

مطلبی از کتابهای آسمانی به ذهنم اومده که داستانش رو همه از بر هستیم , همون قضیه خلقت انسان و اعتراض یا سوال فرشتگان هستش ، که گفتند انسانهایی که پیش از این خلق شده بودند بر روی زمین و نافرمانی کردند.

در کتب آسمانی از نسلهایی از انسانها که پیش از این سری از خلقت انسانها آفریده شده بودند گفته شده ، اما چیزی از موجودات فرا زمینی در کتابهای آسمانی گفته نشده.

من هم منکر وجود چنین موجوداتی نیستم , اما تا حالا که هر کسی مطلبی از اونها بیان کرده فقط یک شایعه بودش و کسی نتونسته این قضیه رو اثبات کنه و حتی فیلمهایی که از این موجودات می سازند شکل ظاهری اونها رو بر اساس تخیل فیلمساز طراحی میکنند و شکل واقعی این موجودات رو کسی ندیده.

درمورد دایناسورها یا فیل های ماموت عظیم الجثه که امروزه نیستند , ولی فسیلهایی از اونها برجای مانده ، پس یه ردی از این موجودات پیدا کردیم و میدونیم که در گذشته این موجودات زندگی میکردند.

اما درمورد موجودات فرازمینی میگیم که اونها هم اکنون در حال زندگی هستند و پیشرفتهای اونها رو مقدم بر پیشرفت خودمون میدونیم , ما چطوری به این نتیجه رسیدیم که اونها خیلی از ما باهوش تر و خیلی از ما جلوتر هستند , در حالیکه هنوز حتی یکی از اونها رو نتونستیم ببینیم و باهاش مذاکره کنیم.

آیا یک انسان زمینی می تونه با یک انسان غیر زمینی مذاکره کنه !!! ما حتی نمیدونیم اونها به چه زبانی صحبت میکنند , به هر زبانی که صحبت کنند مسلما به یکی از هزاران زبان زمینی صحبت نمیکنند اونوقت چطور میتونیم با اونها ارتباط برقرار کنیم و راحت صحبت و مذاکره کنیم !!!

دنیایی که برای ما تعریف شده یک دنیای زمینی هستش و دنیایی که برای اونها تعریف شده یک دنیای متعلق به خود آنها و غیر زمینی هستش , مثلا ما معتقد به وجود خداوند و صاحب اختیار بودن پرودگار بر کل جهان هستی هستیم ، آیا آنها هم چنین اعتقادی دارند ، ما انسانهای دیندار و غیر دیندار بر روی زمین داریم ، آیا آنها هم در دنیای خودشان معتقد به چیزهایی که ما بر روی زمین هستیم هستند ،

مثلا ما دروغ میگیم و حرف راست می زنیم ، دزدی می کنیم و امانتداری میکنیم ، دعوا میکنیم و یا به دیگران عشق می ورزیم ، دارای دنیای درونی و عاطفی هستیم , دارای دو سرشت نیک و بد هستیم ، آیا آنها هم مانند ما چنین رفتارهایی دارند و اینگونه که ما بر روی زمین هستیم هستند.

اصلا ما نمیدونیم هدف اونها از اومدن بر روی زمین چی هست ، برای کسب منافع مادی بیشتر هستش و یا برای پیدا کردن هم نوع در کهکشانهای دیگر ، قصد جنگ دارند یا قصد دوستی دارند , اگر هر نوع قصدی که داشته باشند باید حضور فیزیکی در اینجا داشته باشند و با اهل زمین روبرو بشن , پس چرا همیشه یواشکی با بشقاب پرنده های خودشون میان و میرن !!!

چرا کسانی که مدعی هستند بشقاب پرنده دیدند ، یه عکسی یه فیلمی از بشقاب پرنده نگرفتند !!!

بله ، من به دلایلی که دیگران دارند وجود این موجودات را توصیف میکنند به وجودشون هیچ اعتقادی ندارم و تنها دلیل بنده بر انکار نکردن این موجودات بخاطر این هست که ممکنه در یکی از کهکشانها موقعیت و شرایطی مانند زمین ما وجود داشته باشه و در آنجا هم موجوداتی مانند ما در حال زندگی باشند.

با تشکر ، موفق باشید
رضا مهیاری 18:37 پنجشنبه 24 فروردین 1391
1
 رضا مهیاری
اقای ابراهیمی عزیز قربون اون شکل ماهت
حرف من این بود که برای هر مطلب و موضوعی نباید بریم سراغ کتب آسمانی
حالا اینکه موجودات فرازمینی وجود دارند یا ندارند. باهوش ترند یا کم هوش تر. اعتقادات و آدابی دارند یا ندارند بماند برای ادامه بحث. لطف کن و بدون هر توضیح حاشیه ای بگو به استناد کتب آسمانی باید تحقیق در مورد این موجودات رو مسکوت بذاریم یا نذاریم. لطفا بگید بله یا خیر. اونوقت ادامه بحث رو جلو می بریم
حسن ابراهیمی 11:20 آدینه 25 فروردین 1391
0
 حسن  ابراهیمی
جناب مهیاری عزیز , می تونیم تحقیق کنیم و ببینیم چنین موجوداتی وجود دارند یا نه , از نظر تحقیقات و کشف این موضوع با شما کاملا موافقم ، و من هم منکر وجود این موجودات و تحقیقات در این زمینه نیستم .

در این رابطه نظر خاصی دارید بفرمائید ، بنده در خدمت شما هستم و از نقطه نظرات شما حتما استفاده خواهم برد.

با تشکر , موفق باشید
مهدی حمزه زاده آذر 13:27 آدینه 25 فروردین 1391
0
 مهدی حمزه زاده آذر
با سلام و عرض ارادت حضور مهندس فیلا
دوستان عزیز حضور پر فیض بنده رو هم در بحث پذیرا باشید :)
حسن جان رفیق خوبم بایستی عرض کنم با جناب مهیاری کاملا موافقم.
قرار نیست همه چیز در کتب آسمانی درج بشه.
یک مثال ساده: قاطع ترین و محکمترین استدلال اهل سنت در نفی مسئله امامت شیعیان عدم گزارش آن در قرآن هستش که یکی از اصول پنج گانه دین و هویت ماست. بحث امامت رو باز نمی کنم و نمی خوام به بیراهه بریم اما این مثال نشون میده که خداوند قرار نیست همیشه به صورت مستقیم ما رو هدایت کنه.
اگر قرار بر این باشه که همه چیز در آن کتاب مطرح بشه آن هم به صورت واضح و شفاف پس علم معنایی نداشت
اصلا چرا برای پیشرفت علم سعی و تلاش میشد؟؟
مثل دوران دانشجویی با خوندن جزوه استاد اون چه که لازمه رو می آموختیم و به پژوهش نیازی نداشتیم...
چرا روز به روز مصالح جدید و تکنولوژیهای جدید اختراع و ابداع بشه مگه با همینی که هست نمیشه خونه ساخت و زیر سقفش زندگی کرد؟؟؟؟؟؟
اگر اشتباه نکنم در حدیثی از پیامبر اکرم نقل شده که: علم هفت در و دروازه داره که تا زمان حضور منجی بشریت(عج) تنها دو در از این هفت در رو بشر قادر خواهد بود که باز کنه پنج در بعدی به دست ایشان باز خواهد شد.
بنا بر این بشر موظف به تحقیق و پژوهش و آزمایش است.
عدم توضیح کتب آسمانی در مورد بسیاری مسائل توجیه خوبی برای نادیده گرفتن یک مسئله نیست.
چند روز پیش یکی از دوستانم در مورد دستیابی تکنولوژی تولید اتومبیل توسط کاشت دانه آن در خاک توسط کمپانی بنز در پنجاه سال آینده حرفهایی میزد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باورت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا راجع به تکنولوژی ماشینی آیا در قرآن سخنی گفته شده؟
اصلا این که بشه با کاشتن یک دانه یک اتومبیل رویاند رو می تونستی تصور کنی؟
در آخر عرایضم بایستی بگم یادمه یه جائی خوندم برای بشر هیچ غیر ممکنی وجود نداره پس اگه بشر صاحب این قدرته راجع به خدا چی میشه گفت؟
در مورد جن و موجودات ماوراء طبیعه هم بایستی بگم حتی اگر هم اونها در سیارات دیگه ساکن باشند نمی تونند بقایای کربنی داشته باشند چون اگه این طوری بود تو همین زمین خودمون که پر از این جور موجوداته یه رد و سرنخهای اساسی و محکمه پسند ازشون پیدا می شد تا همه باورشون بشه اما کجا دیدی و شنیدی که از لحاظ علمی وجود این موجودات اثبات بشه و بقایائی از خودشون به جا بگذارند؟
مهدی حمزه زاده آذر 13:34 آدینه 25 فروردین 1391
0
 مهدی حمزه زاده آذر
راجع به بشقاب پرنده هم فیلمها و عکسهای زیادی هست یه سرچ تو اینترنت بکن...
اما به جهت وجود برخی مسائل سیاسی هنوز قادر به اثبات و یا نفی وجود آنها نیستیم.
البته این مسئله رو هم بگم که خالی از لطف نیست:
مطمئنم که می دونید و درکش کردید که وقتی صحبت از فاصله مثلا یک میلیون سال نوری یک جرم در فضا با زمین بحث میشه با عنایت به بحثهای فیزیکی و نور و سال نوری، آن جرمی که در عکسی مشاهده میشه و اونچه که ما امروز آن را می بینیم مربوط به یک میلیون سال نوری پیش می باشد.
واضح تر بگم: ممکنه الان اون جرم نا بود شده باشه و یا تغییر کرده باشه. اونچه که ما ازش میبینیم مال یک میلیون ساله پیشه اون جرمه نه الانش. خیلی جالبه مگه نه؟؟؟؟
مخلصم
حسن ابراهیمی 14:21 آدینه 25 فروردین 1391
0
 حسن  ابراهیمی
سلام حامد جان , مشتاق دیدار برادر ...........

آقا حامد , همانطور که بنده با جناب مهیاری عزیز کاملا موافقم با شما هم موافق هستم و میدونم که نباید هر موضوعی رو در کتابهای آسمانی جستجو کنیم و کتب آسمانی برای هدایت و رستگاری ما انسانهاست.

از اینکه بحث درباره وجود موجوداتی نظیر ما انسانها در کهکشانهای دیگر در اینجا مطرح شده ، ذهنم به سمت کتب آسمانی و یادآوری مخلوقاتی که آفریده خداوند متعال هستند و ما انسانها از وجودشان بی خبر و همینطور به چشم ما قابل رویت نیستند معطوف شده بود.

حامد جان ، خداوند که صاحب اختیار و آفریننده ی ماست , و علم هم راهی هست برای ترقی بشریت.

ایمان داران و علم دوستان هیچ وقت به خودشان اجازه انکار نمی دهند , مگر ملحدین و جاهلین به وجود خداوند و مخالفین علم و دانش که بنا بر ظرفیت فکری و درک محدودی که از خدا و علم دارند در پذیرش خدا و علم عاجز هستند و به راحتی انکار میکنند.

من و شما که از گروه ایمان داران و علم دوستان واقعی هستیم ، فرق بین واقعیت هایی را که توسط علم کشف میشه و بصورت علمی مطرح میشه با موضوعاتی که خارج از محیط علمی و بطور شایعه بیان میشه را می تونیم تشخیص بدیم و برای ما به خوبی روشنه که گفته هایی مثل وجود بشقاب پرنده و سفینه های فضایی و دیده شدن این وسایل نقلیه فضایی توسط بعضی از زمینی ها هیچگونه پایه علمی ندارند.

در متن فوق در قسمتی که در مورد موجودات فرازمینی توضیح داده ، اگر دقت کنیم با تناقضات گفتاری روبرو هستیم که خود نشان دهنده غیر علمی بودن این گفته هاست.

در این قسمت گفته شده « از این آگاهی‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالاً موجودات فضایی‌ای وجود دارند که از ما انسان‌ها بسیار پیشرفته‌ترند. ولی اگر چنین موجوداتی وجود داشته و دارند، امروزه کجا هستند؟‌ »

بله ، از یک طرف احتمال دادند که موجودات فضایی وجود دارند و گفتند اگر وجود دارند الان کجا هستند؟ و از طرفی دیگر گفتند از ما انسانها بسیار پیشرفته ترند ، به نظر من این گفته ها با هم تناسبی ندارند ، چون پیشرفته بودن آنها زمانی به اثبات خواهد رسید که ما یک شناختی از آنها و یا حداقل نشانه هایی از وجود آنها را در عالم هستی دریافت کرده باشیم.

در ادامه متن نیز آمده است « چنین موجوداتی قاعدتاً پس از میلیارد‌ها سال تکامل، از قالب و پیکر گوشتی نظیر آنچه انسانِ امروزی دارد، خود را‌‌ رها ساخته و به پدیده‌ای دیگر همچون ماشین یا موجودی تصورناپذیر برای ما تبدیل شده‌اند. »

حالا فرض کنیم واقعا چنین تبدیلی انجام شده و پیکر گوشتی آنها مبدل به ماشین یا موجودی تصورناپذیر برای ما شده ، این اطلاعات از کجا به دست آمده که اینطور راحت به زبان میارند و تحویل عموم میدنش در حالیکه در ادامه گفته شده « شگفت است که تا کنون کاری نکرده‌اند که توجه دیگران را به سوی آن‌ها جلب کند » یعنی هنوز کسی آنها را ندیده و هیچ شاهد عینی وجود نداره که هویت آنها را تائید کنه

در ادامه نیز گفته شده « نبود شواهدی در تأیید وجود چنین موجودات یا پدیده‌هایی، در عین حال می‌تواند دلیلی باشد بر اثبات این که تمدن این موجودات طی میلیارد‌ها سال تا چه حد پیشرفته‌تر از تمدن انسان‌هاست. » باز هم یکی دیگر از همان حرفهای غیر علمی و دارای تناقض.

با تشکر و سپاس ویژه از جناب آقای مهندس فیلای عزیز ، جناب مهندس فیلا لطفا پوزش بنده را بپذیرید از اینکه نظرات بنده طولانی شدند و هم اینکه عرایض بنده حمل بر جسارت و ایراد گیری از روزنوشت شما نیست و تنها استنباطی که من از این چند جمله پیرامون وجود چنین همنوعانی در گستره ی عالم هستی دارم اینگونه بودند که عرض کردم ، همچنین بابت طرح این روزنوشت از شما تشکر میکنم و برای شما آرزوی موفقیت های روزافزون را دارم.

با تشکر , موفق باشید
رضا مهیاری 10:34 شنبه 26 فروردین 1391
0
 رضا مهیاری
آقای ابراهیمی کارت درسته
یه وقت به دل نگیری
حسن ابراهیمی 18:07 شنبه 26 فروردین 1391
0
 حسن  ابراهیمی
نه مهیاری جان ، واسه چی به دل بگیرم ، اتفاقا من از نظرات خوب شما استقبال میکنم و همینکه بنده رو لایق می دونید و سر صحبتی رو باز میکنید و یا اشتباهات خاصی که از بنده مشاهده میشه رو تذکر میدهید من می پذیرم , ما مخلص شما هستیم ، با تشکر ، موفق باشید
مسعود کریمیان 15:33 یکشنبه 27 فروردین 1391
1
 مسعود کریمیان
پروفسور گنزالس در کتابی علمیبه نام «زمین منحصر به فرد است» به طورکامل توضیح داده است که چرا در هیچ کجای دنیا هیچ موجودی شبیه انسان هرگز نمی تواند وجود داشته باشد تا چه رسد به این که هوشمندتر هم باشد. به وجود آمدن زندگی متکی به عوامل و عناصر بسیاری است که جمع شدن همه ی آن برای بودن یک موجود هوشمند تقریباً غیر ممکن می نماید. وجود کربن به تنهایی هیچ دلیلی مبنی بر وجود زندگی نیست همچنان که در سوپرنُوا های بسیاری هم حجم بسیار زیادی از اکسیژن وجود دارد ولی عاری از هرگونه زندگی است.
علی هاشمی 02:58 دوشنبه 26 تیر 1391
0
 علی هاشمی
ممنون امیریاشارِ عزیز